Volkswagen Phaeton – Co poszło nie tak?

Kiedy twoja firma produkuje proste auta i przejęła firmę luksusowych aut to ludzie zaczynają kupować auta należącej do Ciebie marki.                                                                   Tak właśnie było w przypadku Volkswagena. Od kiedy w 1964 roku przejął Audi, klienci woleli kupować właśnie ulepszone przez Volkswagena Samochody Audi. Ferdinand Piech, który w latach 1992-2002 był prezesem firmy Volkswagen postanowił stworzyć samochód, którym Firma mogła by uchronić się przed wewnętrzną konkurencją z Audi i jednocześnie w tym czasie odchodził już na emeryturę więc postanowił pozostawić po sobie samochód dzięki któremu wszyscy na długo go zapamiętają.                                                                             I tak właśnie powstał Volkswagen Phaeton.

LIMUZYNA DLA LUDU…

 

Miał być taką limuzyną od Volkswagena. Choć samo to zdanie brzmi trochę dziwnie ponieważ Volkswagen to połączenie słów Volks oraz Wagen które po polsku oznaczają Samochód ludowy. Phaeton samochodem ludowym raczej nie jest. Jak dla mnie, pomysł na stworzenie limuzyny od Volkswagena był bardzo dobry.

Foto: Strona Auto Świat

Co ciekawe Phaeton został zbudowany na bazie Bentleya Concinentala. W końcu Volkswagen nie miał pojęcia jak zbudować limuzynę od podstaw. W każdym razie auto można uznać za udane. Phaeton Był produkowany przez 14 lat, ( 2002-2016 ).Jest już dość stary bo 2022 roku skończył 20 lat. To auto powoli wjeżdża na rynek aut klasycznych. Gdybyście byli na niego chętni można go nabyć na rynku wtórnym z ceną rzędu 25- 150 tysięcy.

                                                JAKIE SILNIKI MIAŁ PHAETON ?

Nadszedł moment żeby to napisać. No więc były to V6, V8, V10, W12 oraz oczywiście te których Volkswagen nie mógł pominąć w tym modelu, chodzi tu rzecz jasna o VR – szóstki autorstwa Volkswagena.

Foto; Strona Infor

 Moc wszystkich silników wynosiła od 241 do 450 koni. Osiągi auta były całkiem niezłe. Prędkość maksymalna wynosiła od 235 do 250 a przyspieszenie do setki zajmowało około 8 sekund. O dziwo sprzedaż auta nie była jakoś niezwykle wysoka. Może to przez ten znaczek Volkswagena?

Foto: Strona Motofakty

Foto: Strona WRC

Phaeton jest zdecydowanie autem godnym polecenia dobry wygląd, ciekawe silniki, czego więcej chcieć? W wielu moich wpisach, często podkreślam że przyszła pora by wymienić wady auta. niestety w tym, też się to pojawia. Ponieważ Phaeton ma swoje wady teraz je właśnie wymienię. Auto jest bowiem ciężkie, mało dynamiczne i drogie w naprawach. Oprócz tych wad, auto jest całkiem fajne.

Foto: Strona WRC

                 DRUGA GENERACJA PHAETONA – CZEMU SIĘ NIE ZDECYDOWALI?

Cóż, Volkswagen zamierzał stworzyć drugą generację modelu  ale czemu tego nie zrobił? Tego nikt nie jest pewien, prawdopodobnie wprowadzono jakieś nowe przepisy czy coś w tym rodzaju przez co Volkswagen się nie zdecydował. A naprawdę szkoda, ta 2 generacja była już prawię gotowa do produkcji.

Foto: Strona Dziennik

Co prawda Volkswagen stworzył Arteona który ma być godnym następcą Phaetona ale to nie to samo.

Foto: Strona Auto Świat

Niestety takich modeli jak Phaeton, będzie już coraz mniej być może Volkswagen zdecyduje się na nową limuzynę ale prawdopodobnie będzie ona już na prąd…

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Volkswagen Phaeton – Co poszło nie tak?

  1. Katarzyna pisze:

    Jacku, a czy na rynku jest dużo dostępnych tego typu samochodów?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *